FANDOM

Sant Esteve de les Roures és un municipi de la comarca la Llarena Alta, capital de la Vegueria del Rourenc.

Està situat a la costa de la Catalunya interior, just al costat dels municipis de Samarruga de la Punta, Vilassar d'Urgell i Sant Fruitós de la Segarra.

Tot i tenir una llarga història que remunta des del neolític, va ser conegut pel gran públic després del referèndum de l'1 d'octubre i les eleccions del 21-D. la Guàrdia Civil va enviar al jutge del Tribunal Suprem, Pablo Llarena, un informe amb 315 actes de suposada violència o agressió contra els cossos policials espanyols a Catalunya.[1] Segons aquest informe al qual el diari madrileny El Mundo ha tingut accés, els episodis més violents havien ocorregut a Sant Esteve de les Roures, un poble inexistent i especifica que:

« un dels manifestants que ja havia agredit altres agents, va aprofitar la caiguda d'un d'ells, que va quedar totalment indefens, per a donar-li una brutal puntada de peu a la zona posterior del cap. En aquell mateix lloc, el conductor d'una motocicleta va intentar atropellar un policia i robar-li l'arma reglamentària.[2] »

Història

Història de Sant Esteve segons Àlex Fajas Majó

« Temps era temps, en un petit poblet de Catalunya, amagat entre la costa i un bosc frondós, rere cadenes de muntanyes i al costat de l’antic camí romà, una petita xiqueta vivia en una gran i vella masia amb tota la seva família.

La Xiqueta, Minerva de nom, solia passar els dies jugant al prat. Imaginava històries de mercaders del passat, comerciants de tots els punts del continent cridant, venent i intercanviant sense pausa enmig de veus, soroll, plata i colors.

Ella volia ser-ne una més. Viatjar per terres desconegudes i coneixent-ne la seva gent. Parlant, viatjant, venent. Guanyar diners, conèixer món. Descobrir noves històries, aprendre noves llengües. Respirar fons enmig del mar.

Pensaments i somnis. Amb la collita de casa amb prou feines en tenien per passar l’hivern. De sobte, però, el 26 de desembre d’un hivern càlid, en què la neu no havia tenyit el verd, la Minerva va sentir un brogit provinent de la plaça gran del poble.

Un mercat. Hi havia un mercat. Tres o quatre paradetes, no més. Un home amb dues botes de vi. Una sastre venent teles amb sanefes i estampats colorits. L’home de les llonganisses passejant-se amunt i avall. I un senyor amb un cistell. Què hi portava a dins?

Com un llamp i sense pensar-ho, la Minerva s’hi dirigí. “Què és això, digueu, bon home?” “Són aglans, els coneixeu?” Amablement, i sens dubtar-ho l’home li’n va donar un. “Minerva, vés al bosc i planta’l. Fes-lo créixer! Ens veurem l’any que ve!”.

I així ho va fer. Cada dia vigilava l’arbre que sortí de la llavor fins que, el següent 26 de desembre, el mercat tornà al poble. “Minerva, bona feina! Has fet créixer un roure gegant! Un dels arbres més rebels i resistents que existeixen a la terra!”

“Corre, vés i cull-ne els aglans! Has d’anar per Catalunya i ensenyar-li a tothom aquest fruit! Dóna’n, ven-ne i planta’n. Viatja, coneix, explica i juga. I que els roures creixin arreu!”

I així fou com la Minerva viatjà per molts camins i els Roures de Sant Esteve ompliren el seu país. Allà on els troncs arrelaren hi deixaren més que aglans; arrels de rebel·lia, resistència i unitat ompliren els cors de les persones que hi vivien al voltant.

I així fou com Catalunya obtingué els seus valors i en honor d’aquesta història va anomenar-se un lloc. Un poblet de Catalunya entre la costa i un bosc frondós, a la voreta del camí romà. Sant Esteve de Les Roures, sempre per la llibertat.

»

1 d'Octubre

Història de l'1 d'Octubre segons RouresPsico 23 d’abril de 2018

« Recordeu aquelles hipnòtiques nits d'estiu sota el CampanarSEDLR? Allà va començar el major experiment d'#hipnosicolectiva mai vist:"induïr torticerament a #votar al #Referendum de l'#1Octubre a més de 2 milions de persones! Al poble,a #SantEsteveDeLesRoures va començar tot.

I després de moltes trobades, molts pènduls i moltíssima feina feta per tots i totes,vam aconseguir que el poble pugués emetre la senyal electromagnètica més potent de tots els temps viscuts a les nostres contrades 📶 🔊 amb l'inestimable ajut de rourescom i BruixesSER

Vam generar un camp tant potent, que moltíssima gent va sentir la crida de les urnes. Això també va provocar que el poble quedés enmig d'un #foratdecuc : ara ens veieu/ara no. L'epicentre es troba prop del rierol, als peus del castellroures. Aneu al tanto si us hi apropeu!

Als peus del CampanarSEDLR i de l'st_esteveroures hi trobem l'altra porta d'entrada i sortida.Aquest accés ara mateix està en obres. Hi treballen ArqLesRoures, arquideroures, rourescom i BrigadaSEDLR.

Buenu, pos com anàvem terapèuticament dient, el poble, a ulls profans, apareix envoltat d'una espessa boira, que només desapareix a mesura que ens hi apropem. Però...les percepcions...ja mai més tornen a ser iguals. Els sentits, els connectors que ens permeten captar la realitat, muten...

I així va ser com...

« uno de los manifestantes que ya había agredido a otros agentes,aprovechó la caída de uno de ellos,q quedó totalmente indefenso para propinarle una brutal patada en la parte posterior de la cabeza »
« el conductor de una motocicleta intentó atropellar a un policía y robarle el arma reglamentaria »

I res més lluny de la realitat, la real. Només estàvem votant.

El poble és un mirall.Qui travessa el cinturó electromagnètic es troba amb els seus àngels o amb els seus dimonis (amb la guia del MnSantEsteveR i les GermanetesLes). També amb seva llum o les seves foscors (gentilesa de GasEsteve)

Estimada gent del poble i a tothom que vulgui venir al nostre psicoquàntic racó: #SantEsteveDeLesRoures #existeix i no només això, sino q #somrepublica #lliures i #moltbonagent!! Qui ens nega, es nega a si mateix. Qui ens empresona, viurà per sempre més al seu TrulluRoures

»